Monday, December 26, 2011

SEKOLAH MENENGAH

ASSALAMUALAIKUM,

Hari ni nak cerita sikit lah macam mana  aku boleh sekolah  dekat sma al-khairiah,walaupun  aku tahun  depan dah tingkatan 2 tapi aku nak sangat share bende ni.pertama sekali, mak&ayah aku sebenarnya dua-dua orang pahang.mak aku orang kuala krau ayah aku orang lanchang,jadi memang nampak lah aku sokmo balik pahang(nipuler kalau cakap tak selalu).sebenarnya dulu mak aku pon sekolah kat sini lama dah sekolah ni ye lah mak aku pon dah berumur 42 kan. aku tahu sekolah ni pon sebab mak aku selalu cerita pasal sekolah ni.

Paling tak lupa setiap kali nak ke bandar TEMERLOH, dah tentu,tentu lalu depan sekolah aku ni,mak aku selalu cakap lah(boleh dikatakan setiap kali pergi bandar temerloh) "nanti sekolah menengah kakak sekolah dekat sini tau". bermula dari situ aku mula menyimpan impian nak sekolah dekat situ.benda ni waktu aku darjah 4 dan setiap kali aku dan keluarga pergi bandar temerloh aku mula lah senyum sorang-sorang bila lalu depan sekolah ni.

Tahun berganti tahun, hari berganti hari, masa berganti masa tup tup dah hujung tahun darjah 6.bagi pelajar darjah 6 macam aku mesti lah tak sabar sabar nak ambil keputusan pereksa UPSR.Alhamdulillah tidak disangka sangka aku dapat 4A 1B.jadi mak&ayah aku mula lah tanya kakak nak sekolah mana.mula-mulanya aku mintak KAA(kelas aliran agama), pastu mintak khairiah, pastu mintak SMA MAIWP.3 sekolah ni lah aku menunggu mana satu dapat.jadi aku mula lah pergi temuduga sana sini(macam cari kerja pulak), pergi temuduga KAA, temuduga AL-KHAIRIAH, temeduga SMA MAIWP.Alhamdulillah aku selasai pergi semua temuduga sekolah yang aku mintak, jadi aku kene tunggu keputusan nya.

Tunggu punya tunggu tup tup KAA tak dapat(aku pon tak tahu sebab apa tak dapat, keputusan UPSR aku pon boleh melayak kan aku masuk KAA NI). SMA MAIWP pon tak dapat jugak sebab awal-awal lagi waktu temuduga aku dah give up sebab aku tak yakin sebab temuduga nya bagi aku susah(memang aku dah give up awal awal).pastu yang paling aku gembira waktu aku sedih sedih nak balik temuduga SMA MAIWP aki aku call yang aku dapat SMA AL-KHAIRIAH.bate punya lah aku gembira tak terkatalah!!!memang pada mulanya aku dah give up sebab dah 2 sekolah aku mintak dua dua tak dapat tapi Allah itu Maha Adil Dia beri aku peluang untuk bersekolah di sekolah bekas sekolah mak aku.tu lah berkat doa mak ayah jugak, kan masin mulut mak aku!!! jadi bermula lah langkah aku di sekolah SMA AL-KHAIRIAH ni.

INGAT DOA MAK AYAH ITU PENTING JADI JANGAN MELAWAN CAKAP MEREKA!

No comments:

Post a Comment